۶ قانون جستجوگرها که در سال ۲۰۱۶ باید رعایت کنید
۶ قانون جستجوگرها که در سال ۲۰۱۶ باید رعایت کنید

قوانین جستجوگرها و سئو همواره در حال تغییر و تحول است و همچون زلزله برخی از ساختار کلی آن را به هم می زند. کارشناسان عواملی که باید بیش از پیش برای بهینه سازی سایت خود در سال ۲۰۱۶ انجام دهید را به شرح زیر می دانند.

در اینجا ۶ راهکار کلی توسط کارشناسان سئو که بهتر است در سال ۲۰۱۶ جدی تر گرفته شوند ارائه شده است.

۱- هدف گرا باشید:

شما دیگر نیاز به یک کلمه کلیدی دقیق برای کلیک خوردن ندارید. در حال حاظر این مهم است که مردم با وب سایت شما چقدر تعامل دارند و چقدر از زمان خود را در آن سپری می کنند و آیا با کلیک کردن سایت شما به منظور خود رسیده اند یا برعکس پشیمان شده و بلافاصله سایت را ترک کرده اند. باید مقصود و نظر کاربر را جلب کنید و صرفا با کلمات کلیدی مبهم و بیهوده به جذب کاربر فکر نکنید.

user intraction

۲- کلمات کلیدی همه چیز نیست:

اکنون گوگل می تواند به تفسیر معنا بپردازد و کلمات کلیدی دقیق خیلی ملاک نیستند. و می توانید در بدنه ی متن خود یا توضیحات از کلماتی مشابه استفاده کنید چرا که هوش گوگل می تواند کلمات مرتبط با یک عنوان را تشخیص دهد. همانند “اپل”، “آی فون”، “اپل واچ”، “مک” و …

keyword

۳- تمرکز بر تجربه کاربر:

سالانه حدود ۵۰۰ الگوریتم جدید توسط گوگل تست و نهایی می شود تا بتواند بهترین نتایج را برای کاربران ارائه کند و بهترین صفحات را در رتبه اول قرار دهد. و از تقلب جلوگیری کند. می توانید در جستجوگرها به جستجو بپردازید تا نتایج را با هم مقایسه کنید و از تجربیات دیگر وب مستران و چگونگی جستجوها آگاه شوید.

user experience

۴- سایز مطالب:

مقالاتی با حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه در جستجوها مقام بهتری خواهند داشت. مقالات دیگر در حال گرفتن ترافیک بیشتر هستند و رتبه های بالاتری را در جستجوها از آن خود می کنند و با مطالب کوتاه و روزانه ۳۰۰ کلمه ای متفاوت شده اند.  و تاثیر بیشتری دارند. البته نکته ی مهم برای مقالات طولانی این است که در فواصل مختلف و پی در پی از نقطه، کاما، تصاویر جذاب و غیره استفاده کنیم تا طولانی بودن متن برای کاربر کسل کننده نباشد.

Article size

۵- بهینه شدن برای تلفن همراه:

امروزه مردم بیشتر با موبایل ها و تبلت ها سرو کار دارند و این بسیار مهم است که مطالب شما تحت قالبی باشد که به خوبی نمایش داده شود و کاربران نیازی به زوم کردن روی محتوای سایت شما نداته باشند. اینگونه وب سایت ها را اصطلاحا واکنش گرا می گویند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به اینجا مراجعه نمایید.

optimize for mobile

۶- استفاده از تصاویر منحصر بفرد:

امروزه در کنار محتوای منحصر بفرد وجو تصاویر منحصر بفرد هم الزامی است. این بسیار خوب است که برای مقالات خود بتوانید از تصاویر مخصوص خودتان استفاده کنید. یا اینکه با دوربین عکاسی این تصاویر را تهیه کنید و یا در فتوشاپ یا سایر برنامه های مشابه، بتوانید تصاویری را برای خود بسازید.

unique-brand

تالیف: ایده ساز

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *