نرخ پرش بیشتر برابر است با رتبه ی پایین تر
نرخ پرش بیشتر برابر است با رتبه ی پایین تر

طی مطالعات گوناگون، در سال ۲۰۱۶ همچنان نرخ پرش بعنوان عاملی مهم در نتیجه و رتبه وب سایت ها محسوب می شود. اما نرخ پرش چیست؟ حتما در سایت الکسا نام دامنه سایت خود یا دیگران را چک کرده اید! در قسمتی از آمار و اطلاعات عددی نشان داده می شود که بیانگر bounce یا گزافه گویی و در نتیجه نرخ پرش بوده و نشان دهنده ی این موضوع است که چقدر کاربران در صفحه مورد نظر سایت شما باقی مانده اند؟ طبیعتا هر چه کاربران را بیشتر در سایت خود نگه دارید به نفع شما و سایت تان است و نرخ ماندگاری کاربر بیشتری خواهید داشت.

و در مقابل هر چه مطالبتان بی ربط به موضوع باشد و صرفا بخواهید کاربر را به هر طریقی وارد سایت خود کنید باعث این می شوید که سریعا سایت شما را ترک کنند و قطعا در رتبه سایت و نرخ پرش موثر خواهد بود و به ضرر شما است.

با توجه به مطالعات صورت گرفته توسط SimilarWeb و داده های آزمایشی آن ها، اینطور نتیجه گیری شده که سایت های با نرخ گزاف گویی بالا تمایل به رتبه پایین تر دارند و بلعکس!

bounce

این نمودار نشان می دهد نرخ پرش بیشتر، از رتبه سایت ها می کاهد.

بنابراین اگر سایت شما مکانی برای گزاف گویی و محتوای بی اثر باشد و صرفا مانند یک ترامپولین ( ابزار پریدن در ورزش ) کاربران را بالا و پایین انداخته و سریعا خارج کند، یک پیام روشن برای گوگل ایجاد می شود:

  • کاربران مطالب این سایت را دوست ندارند!

بنابراین کاملا طبیعی خواهد بود که مدتی بعد گوگل چنین سایتی را به پایین ترین رتبه ممکن بفرستد. پس سعی کنید از محتوای بروز و مهم در سایت خود استفاده کنید. مقالات بلند بنویسید و آن ها را در بند های مختلف قرار دهید تا کاربران خسته نشوند. قوانین نگارش را رعایت کنید و به کاربران احترام بگذارید. مطالب سایت را با کلمات کلیدی بی خودی و دروغی پر نکنید و عنوان مقالات را متناسب با محتوا انتخاب کنید تا کاربران سر خورده نشوند.

تالیف: ایده ساز

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *