آموزش سئو – تاکتیک ها و روش ها
آموزش سئو – تاکتیک ها و روش ها

تکنیک های سئو به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  1. سئوی کلاه سفید: تکنیک هایی که موتورهای جستجو آن ها را بعنوان بخشی از طراحی خوب توصیه و از آن استقبال می کنند.
  2. سئوی کلاه سیاه: تکنیک هایی که موتورهای جستجو آن ها را تایید نمی کنند و توصیه به حدالقل رساندن آن ها دارند. این تکنیک ها بعنوان هرز آگهی ها هم شناخته می شوند.

 

سئوی کلاه سفید

تاکتیکی از سئو را جزء سئوی کلاه سفید در نظر می گیریم که دارای ویژگی های زیر باشد:

  • با دستورالعمل ها و قوانین موتورهای جستجو مطابقت داشته باشد.
  • به هیچ وجه شامل هیچگونه فریبی نباشد.
  • به محتوای خوب و موثر و غیر تکراری توجه شده باشد.
  • به مرور زمان باید ثابت شود که محتوای یک وب سایت برای کاربران ایجاد شده نه فقط برای موتورهای جستجو.
  • کیفیت خوب صفحات وب و طراحی به روز و استفاده از تکنولوژی های روز در طراحی.
  • محتوای مفید قابل دسترس در صفحه مورد نظر. نه صرفا کلید واژه گذاشتن بدون محتوا.

همیشه سعی کنید از قوانین و روش های سئوی کلاه سفید استفاده کنید و به هر قیمتی برای وب سایت خود بازدیدکننده جذب نکنید. صادق باشید تا به مرور زمان نتیجه لازم را ببینید.

 

سئوی کلاه سیاه

تکنیک هایی جزء سئوی کلاه سیاه یا هرز آگاهی محسوب می شوند که دارای ویژگی های زیر باشند:

  • تلاش برای بهبود رتبه بندی به شکل متقلبانه و فریب.
  • هدایت کاربران از یک صفحه که برای موتورهای جستجو ساخته شده. و به نوعی صفحه ای از لینک ها.
  • هدایت کاربران به صفحه ای که نامربوط از عبارت جستجو شده کاربر بود. و به نوعی فریب کاربر و موتور جستجو.
  • ساخت ورژنی از صفحه وب برای ربات ها و عنکبوت گوگل و ورژنی برای بازدیدکنندگان انسانی. این تکنیک سئوی پنهان نامیده می شود.
  • استفاده از متن ها و عبارات مخفی یا بدون رنگ یا به نوعی با رنگ بک گراند صفحه یکی باشد که پنهان بماند. یا مخفی کردن آن ها توسط کد هایی خاص. در واقع باعث ایجاد بازدید می شود ولی عملا کاربر جذب کرده و محتوایی نیست.
  • تکرار کلمات کلیدی در ابربرچسب ها یا استفاده از کلید واژه های بی ربط به محتوا.
  • ایجاد صفحات وب با کیفیت پایین که حاوی مطالب بسیار کم و بی اهمیت بوده و صرفا با کلمات کلیدی بسیار زیاد پر شده است. این صفحات راهرو نامیده می شوند.
  • وب سایت های آینه – با میزبانی سایت های متعدد. در واقع استفاده از URL های متعدد برای سایت که مفاهیم و محتوایشان تکراری است.
  • ایجاد یک کپی از یک سایت محبوب که خزنده گوگل آن را بعنوان کپی غیر اخلاقی و قاپیدن محتوا در نظر می گیرد.

همیشه سعی کنید بدور از روش های متقلبانه، در راستای قوانین درست به بهبود رتبه سایت خود فکر کنید و این را هم بدانید که موتورهای جستجو به اندازه کافی قدرتمند و هوشمند هستند تا تفاوت سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه را در فرآیند یک وب سایت تشخیص دهند. و تکرار کارهای متقلبانه در امر سئو می تواند باعث اسپم شدن وب سایت گردد.

تالیف: ایده ساز

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *