آموزش سئو – بهینه سازی کلمات کلیدی
آموزش سئو – بهینه سازی کلمات کلیدی

کلمه ی کلیدی یک اصطلاح برای مطابقت پرس و جوی یک فرد در موتور جستجو برای یافتن اطلاعات خاصی است. اکثر مردم عباراتی با دو تا پنج کلمه را جستجو می کنند. چنین عباراتی را عبارات جستجو، کلمات کلیدی، عبارات پرس و جو و یا … می نامیم. عبارات کلیدی خوب، خاص و توصیفی هستند.

در اینجا مفاهیمی از کلمات کلیدی که در بهینه سازی کلمات کلیدی موثرند را بررسی می کنیم.

فرکانس کلمه کلیدی:

مربوط به چگونگی قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان و یا محتوا است. و اینکه نباید کلمات کلیدی را بیش از حد پر و یا تکرار کنید. اینکار توسط موتورهای جستجو بررسی می شود و باعث جریمه شدن وب سایت شما می شود. در واقع جریمه ای که برای شما بکار می رود اسپم شدن سایت و یا پر شدن ببش از حد کلمه کلیدی است. در واقع spamming و یا keyword stuffing.

وزن کلمه کلیدی:

این مورد به تعداد کلمات کلیدی صفحه ، در قیاس با کل کلمات موجود در آن صفحه می پردازد. برخی از موتورهای جستجو این مورد را برای تعیین رتبه وب سایت شما برای یک کلمه کلیدی خاص در نظر می گیرند. یکی از روش هایی که برای این کار پیشنهاد می شود، ایجاد صفحاتی با چند پاراگراف کوچک است که هر پاراگراف به یک کلمه کلیدی خاص اشاره داشته باشد. با کم کردن مقدار زیادی از کلمات هرز و بی فایده می توانید وزن کلمات کلیدی را افزایش دهید.

نزدیکی کلمه کلیدی (Keyword Proximity):

به قرارگیری کلمات کلیدی در یک صفحه در ارتباط با دیگر کلمات کلیدی توجه دارد. در واقه نزدیک بودن کلمات کلیدی به هم و هم معنا و هم ربط بودنشان با هم مهم است.

برجستگی کلید واژه (Keyword Prominence):

چگونگی قرار گرفتن کلمات کلیدی از نظر زمان و مکان را بررسی می کند. در واقع وجود کلمات کلیدی در عنوان اول و بند اول ارجحیت دارد.

مکان کلمه کلیدی (Keyword Placement):

مکان قرار گرفتن کلمات کلیدی بسیار مهم است. در اکثر موتورهای جستجو، قرار گیری کلمه کلیدی در عنوان صفحه و یا بند اول و بالایی صفحه می تواند موثر تر واقع شود. در برخی موتورها هم قرار گرفتن کلمه کلیدی در متن لینک می تواند خیلی مفید باشد.

بهترین مکان برای قرار گرفتن کلمات کلیدی:

  • در تگ عنوان <title>
  • در تگ <meta name=”description”>
  • در تگ <meta name=”keyword”>
  • در تگ <h1> و یا هر تگ عنوان دیگر
  • در تگ های لینک <a href=”http://yourcompany.com”>keywords</a>
  • در قسمت بدنه متن
  • در تگ های alt
  • در تگ ها کامنت <!– insert comments here>
  • در URLها و آدرس وب سایت ها.

 

تالیف: ایده ساز

 

ک دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *